Braun Series 9 9295cc Wet&Dry

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Series 9 9295cc Wet&Dry op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

KaNo1416 30-12-2017

Kwalitatief materiaal

Ik had meer verwacht van dit product. Het design van dit product is geweldig. Mooi & verzorgd. Gemakkelijk te onderhouden. De trimmer voor de bakkenbaarden is goed van kwaliteit. Maar het effectieve scheren is niet kwalitatief wanneer je maar een lichte baard hebt. De vibratie van het apparaat is vrij irritant. Het is niet aangenaam.

Pluspunten

• Kwalitatief
  • Mooi Design

Minpunten

• Vibratie
  • Slecht scheren

TDS 19-12-2017

Een aanrader voor een optimale scheerbeurt zonder gedoe!

Al heel lang was scheren iets waar ik altijd opnieuw tegenop keek: altijd dat gedoe met scheerschuim, botte mesjes, aftershave en kleine wondjes. Al gauw werd het me duidelijk dat scheren met een gewoon mesje te omslachtig was. Mijn zoektocht naar de ideale elektrische scheermachine was begonnen. Na het proberen van een aantal klassieke mesjes (ronddraaiende) kreeg ik de aanbieding om de Braun Series 9 9295cc Chrome met scheerblad gratis te testen.

Wat mij meteen opviel was het gemak waarmee deze machine zelfs een iets langere baard (2 a 3 dagen) aanpakt. Waar ik vroeger steeds in 2 of zelfs 3 keer moest scheren, heeft de Braun geen enkel probleem met iets langere haren. Dankzij de ingebouwde technologie weet de machine trouwens steeds welke kracht hij moet uitoefenen en blijf je steeds achter met een optimaal geschoren baard én zonder irritaties.

Het bijgeleverde Clean&Charge-station zorgt ervoor dat je steeds kan beginnen met een propere en geoliede machine.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden van de machine: zeer goede korte scheerbeurt zonder irritaties, handige ingebouwde trimmer en geen kuiswerk meer dankzij het Clean&Charge-station. Een aanrader voor een optimale scheerbeurt zonder gedoe!

Pluspunten

• Goede scheerbeurt, zelfs bij iets langere baard
  • Handige kuismodule meegeleverd
  • Gemakkelijke ingebouwde trimmer

Josnana 19-12-2017

Geen irritatie!

Ik mocht de Braun 9295cc gratis uitproberen. Het apparaat ziet er alleszins luxueus uit en ligt bovendien goed in de hand. Ik had eerst wat twijfels over de scheerkop omdat ik hiervoor altijd een 3-delige scheerkop gebruikte van Philips, echter na de eerste scheerbeurt was ik meteen verkocht aan dit apparaat! Bij m'n vorig apparaat had ik altijd wat irritatie aan de huid owv haartjes die ik moeilijk weg kreeg. Met de Braun 9295cc had ik dit niet! Het clean & charge station ziet er ook mooi uit (allemaal led verlicht), misschien enigste klein minpuntje is als je geen al te grote badkamer hebt is deze moeilijk weg te werken (plaatsgebrek). Voor de rest raad ik dit product ten zeerste aan!

Pluspunten

• Geen irritatie
  • Precies scheren
  • handige clean &charge
  • luxueus design

Minpunten

• iets te groot charge-station

Thierry 17-12-2017

Sneller scheren zonder irritatie

Ik heb het toestel Braun 9295cc gekregen om het te testen en moet zeggen dat het me enorm is meegevallen. Ik gebruikte daarvoor geen elektrisch toestel dus het was wel even wennen. In het begin had ik het gevoel dat het toestel helemaal niet zo glad scheert als een manueel scheermes maar dat verbetert snel als je er wat handiger mee wordt. Het toestel scheert bovendien veel sneller en zonder trekken of pijnlijke momenten. De zelfreinigende functie is een leuke extra, eerst hou je vol dat je het toestel wel even zelf reinigt maar al snel gebruik je enkel de zelfreinigende functie nog. Ik ben wel benieuwd hoe snel de meegeleverde cartridge leeg zal zijn en hoe hoog de verbruikskost ervan uitkomt.

Pluspunten

• Snellere scheerbeurt
  • Scheert comfortabel

Minpunten

• Er is een verbruikskost

ColinDS 16-12-2017

Geen irritatie meer!

Ik was een van de uitverkorene proefkonijnen die de Braun 9295cc gratis mocht testen. Mijn eerste indruk toen ik de doos opende was hoe compleet dit apparaat wel niet is. Mooi reiszakje wat zeer handig vermits ik veel reis voor mijn werk. Het Clean&Charge station wat op het eerste zicht er wat raar uitziet maar na even de zeer duidelijke gebruikshandleiding te lezen wees dit zichzelf uit. Het apparaat voelde de eerste moment wel een beetje "plastiekerig" aan maar nadat je het inschakeld merk je meteen de kracht van dit toestel. Zeer makkelijk om 's ochtends snel even je baard te scheren wanneer je weer te laat uit je bed bent gekomen om te gaan werken of wanneer je een perfect gladde huid wil, ZONDER IRRITATIE. Zelfs na een paar dagen niet te scheren kan je eerst met de trimmer over gaan en dan gladscheren. Werkt ook perfect onder de douche met scheerschuim, hier was ik minder voor te vinden vermits ik geen spiegel in mij douche heb hangen en dus niet kon zien wat ik aan het doen was. Voor de minder strakke delen van de huid dien je met je vrij hand wel de huid strak te trekken. Het Clean&Charge station is ook verbluffend hoe perfect dit de machine proper maakt met de alcohol die in het reservoir zit.

Pluspunten

• Zeer krachtig
  • Reinigt zichzelf
  • Geen irritatie meer

Minpunten

• Voelt "plastiekerig" aan

NicolasL 15-12-2017

Geweldig scheerresultaat

Ik testte dit product enkele weken en ik was enorm tevreden over het resultaat. De eerste scheerbeurt was even wennen, maar na enkele keren de Series 9 gebruikt te hebben ben ik helemaal verkocht. De flexibele scheerkop zorgt voor een geweldig resultaat en het cleaning station zorgt er voor dat het toestel keer op keer vlotjes gereinigd wordt.

De Series 9 is een ideaal toestel voor wie houdt van een vlotte scheerbeurt!

Pluspunten

• Scheerresultaat
  • Cleaning station